Jobbjägaren

Jag blir vansinnig på individer som bara sitter hemma på arslet och tycker det är ok att röka upp mina skattepengar! Ja, jag jobbar extra utöver 100% plugg och då betalar jag med andra ord också skatt. Jag tycker det känns förjävligt med människor som tycker att det är ok att inte dra sitt lass bara för att man är lat och tycker det är najs att casha in varje månad även om man bara spelar guitar hero med grannen på dagarna.

Det handlar om att vilja agera och vilja göra något med sin framtid. Har man inga framtidsutsikter när man är tjugo, hur ska det då gå?! Man kanske inte vet riktigt vad man vill när man är tjugo, det vet inte jag iallafall. Men man måste ju göra NÅGOT! Ingen kan må bra av att inte göra nånting. Om man dessutom har barn måste man faktiskt försörja dem, skapa ett bra liv åt dem. Jag tycker det är så fruktansvärt omoget! Gör något vettigt av era liv jävla snorungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0