Det här med tidsomställning

Varför är det alltid så att man inte riktigt kommer ikapp efter en tidsomställning? Det borde ju logiskt sett vara så att det är en enda dag som påverkas, dagen efter att klockan har ställt om. I det här fallet är det ju gårdagen, dvs söndagen, som borde påverkas. Det gjorde den också, jag tyckte gårdagen försvann i ett knyck.

Men idag blev också påverkad pga att jag glömde ställa om väckarklockan igår. Vaknade därför kl 5 imorse och hann tänka, åh vad skönt att ha 2 timmar kvar att sova, innan jag kom på att, fan jag har inte ställt om klockan. Detta ledde till att jag bara fick en timme kvar att sova och redan då kände jag att jag var för trött för ord.

När jag till slut gick upp var klockan 06.07 (07.07), jag åt frukost och klädde på mig. Klockan 06.38 (07.38) gick jag hemifrån för att ta mig till jobbet och mitt huvud tror därför att klockan nu är 07.07 och därför är jag inte riktigt med i gamet än. Som tur är finns det saker att ta tag i, och förhoppningsvis går idag lika fort som igår. I alla fall fram till att jag kommer hem och lägger mig på soffan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0