Dag 3 - Mina föräldrar

Som sagt, mina föräldrar lever tillsammans. Dom är gifta, sedan oktober 1988 och dom har två barn. Jag och min bror. Jag har för mig att dom träffades på en kurs i Stockholm och sen har dom följt varandra runt världen. Pappa växte upp i Linköping och mamma växte upp i Södertälje. Dom har starka band till "hemma" bägge två vilket jag avundas dom. Jag hör egentligen inte till någonstans. Säger jag att jag kommer från Skåne säger alla att jag pratar ju inte skånska, men å andra sidan känner jag mig inte hemma varken i Linköping eller Södertälje, trots att jag har bott på båda platserna. Skövde kan jag ju inte vara ifrån eftersom jag bara har bott här i 1½ år...

Pappa jobbar som finanschef och mamma är grym på inredning och färg. Hon är butiksansvarig utanför Malmö. Dom har tillsammans varit på alla världens kontinenter, vilket jag också är lite avundsjuk på. Men dom är ju lite äldre än mig bägge två (som tur är).

Mammas favoritfärg är turkos och den passar hon också väldigt bra i. Hon gillar fina saker. Pappas favoritfärg vet jag inte men han gillar tekniska saker, mycket prylar och helst det allra senaste :) whatever floats your boat kan man säga.

Jag vet inte vad mer jag kan säga om mina föräldrar utan att röja alldeles för mycket om dom och vårt liv, men jag kan säga att jag hoppas att jag har fått åtminstone hälften av deras tålamod och styrka att klara av allt som livet slänger på dom. Jag hoppas att jag får ha kvar dom länge länge!

Kommentarer
Postat av: Sarah Troh

Underbara föräldrar må jag tillägga som alltid ler och frågar precis lagom mkt!! Dessutom känner man sig vuxen för en gångs skull, oftast brukar allas föräldrar, including my own set of people, få en att känna sig sju igen :)



hoppas att ni alla kan komma och hälsa på mig nere i afrika någon dag, ni har ju iofs redan varit där men ni kan ju komma igen - till ett nytt land!!

2011-03-24 @ 01:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0