Dag 1 – Presentera mig själv

Just det ja, den här listan.

Presentera mig själv då, det brukar annars vara Carin som presenterar mig. Jag är tjej, 23 år ung/gammal/barn/vuxen som bor i Skövde med min kära sambo och två ökenråttor som vi döpt efter karaktärerna i vår favvoserie.


 





Jag är uppväxt i Skåne och pratar därför flytande grötmål vilket är till stor glädje för många av mina vänner. Jag har ridit under flera år men det som nog faktiskt definierar mig bäst är kampsporten och som Carin tycker om att nämna för världen så tog jag i maj 2009 mitt svarta bälte. Mina älskade pojkar hemma kommer alltid finnas i mitt hjärta. Hösten 2009 flyttade jag till Skövde för att börja plugga och det fungerar väldigt bra. Det är mycket psykologi och det är roligt att totalt sönderanalysera ALLT nuförtiden. Såpoperor är ju helt fantastiskt uppbyggda till exempel. Jag orkar inte se ett enda avsnitt av något sånt längre för det är helt enkelt för förutsägbart.

Under samma år som jag fyllde 14 skaffade familjen en voffsing. En svart njuff som vi döpte till Napoleon. Nappe var källan till mycket bus och glädje under de år han fick finnas med oss. Han blev tyvärr hjärtsjuk och vi fick ta bort honom under sommaren 2009. Förhoppningsvis mådde han lika bra med oss som vi gjorde med honom.

 

 



Mamma och pappa är fortfarande tillsammans och just nu känns det som de mår bättre än någonsin. Det känns bra! Lillebror är fast i spelträsket men han har börjat med något projekt via ams nu som jag hoppas kommer hjälpa honom på vägen. Gymnasiet gick jag i Malmö på programmet International Baccalaureate (när man kan stava rätt har man gått där för länge) och där träffade jag några av de mest unika människor jag känner. Helt underbara!



Mer än det vet jag inte, är det någon som vill lägga till något så kan ni väl höra av er ;)
Åh, jo, vi hade en liten skrutt ett tag här hemma också. Men det fungerade inte så bra så han fick tyvärr flytta. Många fina bilder har jag på honom också, men han får dyka upp lite senare har jag bestämt

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Sara, din bild med hjärtat är fin. men den säger också att du är gravid.

2011-03-19 @ 23:01:19
URL: http://ulrikazafrans.blogg.se/
Postat av: Schysst

Trevligt att beskriva sin bror som fast i spelträsket, måhända att han är det, men ingen introducering man ger av sin bror.

2011-03-19 @ 23:12:27
Postat av: Sarah Troh

Re: Schysst, eh va? Jag fattar faktiskt inte varför det inte skulle vara okej att berätta att ens brossa spelar liiiite för mkt dataspel? Han är ju hennes bror och ingår därför i hennes liv.. Tror ju inte han ligger och gråter sig till sömns för att hans syter uppmärksammat att han e fast i "spelträsket"... Nä Sara fortsätt med din ärlighet det är det som gör dig intressant att läsa!!

2011-03-24 @ 01:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0