Funderingar man har om tåg och sånt

Jag har två funderingar idag. Var i Göteborg på utbildning och det kändes riktigt bra, det var roligt, intressant och väldigt givande. Dessutom kände jag mig väldigt viktig som fick både resa och lunch betald samtidigt som jag fick lön. Det är väl lite så det känns att vara vuxen på riktigt tänker jag. Det var väl egentligen den första funderingen.

Den andra har med tåg att göra. Jag gillar att åka tåg egentligen. Kan inte riktigt bestämma mig för vad som är bäst när det kommer till platsval. På flyget vill jag alltid sitta längst in vid fönstret, men på tåget spelar det lite roll vart man ska. Fönstret om man ska till slutstation definitivt! Det är så skönt att kunna luta sig mot en "vägg" och sova när det behövs. Men sitter man bredvid någon som man kanske inte känner sig så bekväm med att klättra över för att komma ut på de två minuter man har på sig att hinna av tåget så gillar jag nog gången bättre. En sak som alltid förvånar mig är hur lätt man vaggas till sömns. När jag åkte från Göteborg idag var jag pigg och glad. När jag kom fram till Skövde var jag helt slut och gick och la mig och sov i två timmar så fort jag kom in genom dörren. Helt vansinnigt.

Känner inte riktigt att det här blev så sammanhängande som jag hade velat. Men det är ju faktiskt mest för min egen skull jag skriver så då får det bli såhär ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0