Det här med månadens insamling då?

Jag skrev för ett tag sen att jag skulle välja en välgörenhet varje månad att skänka pengar till. Jag började med Cancerfonden av uppenbara orsaker och startade en insamling där som hittills fått in 450 kronor. Det känns mycket bra.

Maj månad har jag avsatt för Majblomman (duuh). Nu är jag medveten om att maj månad är slut och vi är i början på juni. Men trots det får maj sin insamling nu. Barnfattigdom i Sverige är ett hett ämne just nu, det har nog inte undgått någon att det ligger stort fokus på hur vi ska lösa detta tragiska faktum. Majblomman är en organisation som hjälper barnen som inte har mer än precis det som behövs för att överleva. De får in brev från familjer som inte har det så bra ställt och kan ofta hjälpa till att bidra med t ex en liten peng för att barnen ska kunna följa med på skolutflykt, köpa en cykel eller ha en studentmössa när de går ut trean på gymnasiet. De hjälper även till med att betala för mer väsentliga saker så som glasögon och medicin. Jag tycker det är en fantastisk verksamhet och den behövs även i Sverige där alla säger att vi har det så bra. Därför får Majblomman min hjälp. För att jag kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0