Hemkomst och energi

Thailand är fint, dock alldeles för mycket turister för min smak. Vi lyckades ta oss ut ur turistfällorna för det mesta men spenderade även de sista dagarna som äkta turistisar vid poolen och hanterade lite shopping. Mycket nöjd med mina köp och även min nyfunna kunskap om hur man prutar. Killar är lättare att pruta med insåg jag och tjejerna är mest jobbiga och gnälliga med sina no please miss, my boss will be angry. 50 Bath nothing for you. När det i verkligheten inte är något egentligen, vem bryr sig om 12,5 kr liksom. Men jag kände av ren princip att jag ville ha ner priset med 50 bath extra.

Thailändsk massage gör ont, men det är skönt efteråt. Det finns även fotmassage med små fiskar som äter upp död hud på fötterna i ett litet akvarium. Det hann vi inte med att prova på, men något ska man väl spara till nästa gång.

När vi till slut fått ut väskorna på Landvetter (kl 00.53) tog vi oss till bilen och var någorlunda förundrade att vi inte frös mer än vi gjorde. Det var trots allt ca 30 grader i skuggan när vi lämnade Thailand och -2 i Göteborg när vi landade. Bilen stod kvar och den var trots allt inte världens största snöhög. Jag ramlade i säng 03.47 och var då någorlunda vid liv. Vi har varit hemma i mer än ett dygn nu och hunnit med en tur till arenan och även bio igårkväll, såg nya Narnia och tyckte den var väldigt mysig.

Väskorna är inte uppackade och lägenheten ser i allmänhet ut som lite av en soptipp. Men det spelar ingen roll just nu, jag har viktigare saker för mig. Idag ska vi ta oss ner till Skåneland för att hämta hem knottisar och självklart stanna ett tag för att visa världen hur bruna vi är =) Imorgon blir det teater med familjen och under helgen ska vi hinna med krigspojkens släkt också. Under de timmar som finns kvar ska jag också lyckas tentaplugga eftersom jag har första på tisdag och sedan en till på fredag nästa vecka. Ska även utföra SCBuppdrag via Manpower och gå på utbildning med Ellen. Jag behöver en kalender snarast! Ska se till att införskaffa idag och genast börja skriva in alla viktiga saker som kommer de närmsta veckorna. Snart kommer nog energidippen, men just nu njuter jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0