En liiiite större lägenhet

Tänk om någon kunde erbjuda mig en lite större lägenhet. Det räcker med 15 kvadrat till, bara jag får lite mer rum att ställa till exempel en riktig frys på. En tvättmaskin hade inte heller varit helt fel. Ibland tänker jag att om vi flyttar in i typ en 5a eller nåt så kan vi ha inneboende, det kan bli roligt och mysigt och spännande. Men sen tänker jag på att det blir det säkert inte alls, inneboende kanske röker eller super varje helg och ritar på väggarna som små barn. Dom kanske inte diskar efter sig eller köper nytt toapapper när det är dags. Det kan bli lite jobbigt...

Fast jag skulle hemskt gärna vilja ha en liiite större lägenhet. Bara för att faktiskt få plats, ibland undrar jag hur lite grejer folk måste ha som får plats på mycket mindre yta än oss. Eller så är det vi som har planerat dåligt. Jag vet inte.

Tänker jag ännu lite mer på dessa tankar inser jag att jisses vad vuxen och tråkig jag måste låta nu, tänk vilken skillnad från bara något år sen när jag skulle leva ur min ryggsäck resten av livet och se hela världen. Inte för att den drömmen har försvunnit, jag vill fortfarande åka till de mest underliga platser, men jag vill ha en stabil plats att komma tillbaka till och det kunde just nu vara en liiite större lägenhet med en stor frys och en tvättmaskin. Ibland krävs det så lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0