Det där med legitimation

Min lillebror håller på att ta körkort. Idag var han på halkkörning. Tidigt som satan gick han och pappa upp imorse för han skulle vara på körskolan kl 06.30 (!!) När de kom till halkbanan fick alla visa leg för att bevisa att dom var dom. Min lillebrors leg visade sig ha gått ut för ett tag sen. Närmare bestämt 3 ÅR sen! Hur sjukt är det?! Att en kille på 21 år har använt ett leg i 3 ÅR utan att någon har lagt märke till att det har gått ut?! Mamma fick köra dit med hans pass så halkkörningen är genomförd och det hade gått bra. Han hade insett att i 90 km/tim vägde han lite över 10 ton och det var en spännande insikt fick jag veta.

Jag är fortfarande i chocktillstånd över att hans leg var så gammalt utan att någon hade lagt märke till det. Han borde ju själv inse att det där kortet är taget för ett bra tag sen, närmare bestämt 8 år sen och han är inte direkt sig lik längre. Det allra sjukaste i historien är ju att jag hade problem med mitt leg när jag skulle ta körkort också. När jag skulle skriva upp tappade jag min kortficka på bussen och däri låg mitt bankkort och mitt leg. Blev en hysterisk dag av taxiåkande runt Malmö stad för att leta reda på killen som snällt nog hörde av sig rätt så fort. Min uppskrivning blev försenad och det är därför mitt kort ser ut som det gör (baby-deer in headlights). Galet att det ska krångla för brorsan också!

Men men, snäppet närmre till ett körkort är han nu iallafall så snart kan han vara fyllechaffis när jag är hemma och hälsar på =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0