Dag 7 - Dagens bibelcitat

Nu är inte jag den som är särskilt religiös av mig, jag är visserligen både döpt och konfirmerad och jag följer dom där budorden rätt bra tror jag. Men jag tänker inte så mycket på det. Gillar mest lite sådär flummiga citat som kan passa in i livet så bra vid vissa tillfällen.

Och du skall bliva ett föremål för häpnad, ett ordspråk och en visa bland alla de folk till vilka HERREN skall föra dig.

Det här tror jag på! Fast jag är inte helt säker på att det är just HERREN som kommer ta mig dit, jag tror snarare det är jag, alldeles för egen maskin.

Kommentarer
Postat av: Timrå

Man kan inte sätta så mycket tro till den där "Herren" har jag märkt. Därför lever jag efter detta citat istället :)



Om du går in i din medmänniskas vingård, får du bara äta så mycket druvor att du mättar din själ, men du får inte lägga något i ditt förvaringskärl

2011-04-05 @ 23:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0