En söndag helt i min stil

Jag har lagat mängder med mat, och det blev faktiskt inte så fruktansvärt mycket disk som jag trodde det skulle bli. Massa mumsig mat blev det och en liten kaka till efterrätt. Som om jag inte hade tillräckligt med alla bullar jag bakade i veckan :)

Vissa dagar blir jag riktigt ledsen att vi inte har en större frys. Så man kunde ta i från tårna och sen slippa laga mat flera dagar i rad. Nu kommer jag iallafall bara behöva värma mat ett bra tag framöver. Sjukt nöjd att jag fick plats med allt. Fick ju rensa lite i frysen såklart men vissa grejer hade verkligen legat där alldeles för länge ändå. Nu sitter jag halvbedövad i soffan och har ätit den andra halvan av pizzan från igår. Inte direkt gott efter att ha stått och lagat mat hela dan. Men waste not liksom :P jag är ju ändå student.

Det är filmdags! Jag ser Percy Jackson och som vanligt blir jag lite sur eftersom filmen inte följer boken. Alls. Det är som om dom har hittat på en helt ny egen historia.

Aja, här kommer bilder på min fina matlagning.


Till vänster har vi morotsbröd och till höger bröd med lingon.

Om man ska laga mycket mat behöver man mycket ingredienser.

Ett styck kycklingpaj with a zest :)

Tre olika maträtter på g.
   
Fiskgratäng minsann :)

Mitt gigantiska diskberg, jag har tagit hand om det mesta nu...

Resten av kvällen ser ut som följer. Popcorn och percy jackson!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0