Hurtmåndag

Jag har precis varit på Skövde stadsbibliotek för första gången! Vad är domen? Litet, mysigt och med trevlig personal. Hittade en smal liten barnbok på ryska som jag ska försöka ta mig igenom på en månad, hoppas att det går bra :) har bestämt mig för att inte förlora den där ryskan som jag faktiskt har kämpat mig igenom. Hela 30 hp!

Så nu ska jag lyssna och läsa och lära. Kanske kommer använda google translate en del under tiden men jag tror att om jag bara håller i det så kan jag snart uppgradera till "vuxen"böcker. Stod och höll i en kopia av Anna Karenina på ryska men den är riktigt tjock så jag får ta mig igenom Pippi Långstrump innan jag hanterar så avancerat språk.



Hittade en kursbok till min extrakurs som gick att låna också. Ska klämma den imorgon tror jag, mest för att ha läst den när nästa uppgift kommer ut. Har ju redan läst igenom en av böckerna och jag trivs riktigt med kurslit på svenska!

Tänk om man hade ett sånt här alldeles för sig själv. Jag borde kanske tänka om och bli bibliotikarie som jag ville när jag var åtta.

För övrigt har jag idag spenderat ca 40 minuter på att jaga knottisar runt vardagsrummet.. 30 minuter på den ena och en kvart efter att jag lyckats få tag i honom bestämde sig den andra för att ramla av soffan också. Nu har dom blivit förpassade till terrariet för kvällen och det verkar dom rätt nöjda med. Till middag blir det kycklingpaj som jag gjorde igår, hurra för matlådor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0