En måndag, som vilken annan

Jag vaknade med nackspärr imorse. Eller inte riktigt nackspärr men det gör ont, jävligt ont, hela tiden. Det spelar ingen roll hur huvudet ligger eller sitter eller står, det gör ont ändå. Det går liksom inte att slappna av i vänstersidan överhuvudtaget. Känns sådär.

Som tur var orsakade det att jag skippade första föreläsningen som tydligen var något extraordinärt dålig och utmärkande kass särskilt eftersom föreläsaren hela föreläsningen predikade om att en av böckerna i referenslitteraturen var den enda boken vi behövde och jisses om vi inte hade den skulle vi inte klara tentan. Så får man inte göra, fyfy på lärare som inte orkar göra om sina slides när boklistan förändras. Ni är LATA.

Efter det hade vi ännu en spännande föreläsning i Ekonomistyrning och jag insåg att det är LÄNGE sen jag gick på gymnasiet. Dom där mattekunskaperna som satt så färskt och som jag tyckte jag var rätt grym på var som bortblåsta och jag kände mig om något typ dummast i klassen. Men det gick igenom det också till slut så jag hoppas att det bara innebär att jag behöver fräscha upp minnet för att klara av den tentan. Det känns genomförbart vilket är skönt.

Över lunchen var det minsann föreläsning igen, denna gång om etik och moral i personalarbete och jag kände verkligen att det var den första föreläsningen som faktiskt fokuserade på mig, på mina mål och på mitt framtida yrke. Alla andra kurser har i princip fokuserat på socialpsykologerna eller ekonomerna så det var ju skönt att någon kan prata för min skull. Jag lämnade föreläsningen lite mättare (för dom bjöd på baguette) och dessutom med en rätt bra känsla i magen för det jag tog med mig var att vi har koll på allt och vi har hög lön. Det kändes bra :P

När jag kom hem hade min bok kommit som jag behöver till föreläsningarna denna veckan och det medför pluggstuga i eftermiddag. Jag hade även fått ett brev ifrån mitt fadderbarn som låg och väntade på dörrmattan och det var faktiskt lite extra roligt. Hon hade ritat av sin hand på pappret också så hon är med. Jag försöker slappna av i nacken och dricka lite te nu medan jag har registrerat mig på nästa kurs som jag är så pepp inför att jag hellre hade börjat med den idag än gjort klart den som skulle in igår. Men jag kände att det kanske kan vara en idé att avsluta det här dumma projektledandet nu en gång för alla och sen slippa se det mer :) det var verkligen inte den glädjefyllda kurs jag trodde det skulle vara. Hoppas den nya blir bättre, det kan behövas i djungeln av organisation och ledarskap och ekonomistyrning med dryga ekonomettor som inte har något hyfs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0