Efterlyses, motivation och glädje

Tentorna är inlämnade men motivationen att färdigställa rapporten lyser med sin frånvaro. Beror det på att jag inte lyckades få kontakt med ett företag jag var intresserad av eller rent av att jag är trött på skiten? Jag vet inte, men just nu är jag lite bitter över att tvn inte fungerar och att jag känner mig så trött. Försökte sova men det hjälpte inte mot tröttman som slog mig hårt över bröstet när jag kom hem.

Jag var på intervju imorse för Rädda Barnen och jag vet inte riktigt hur det gick. Kändes lite framochtillbaka när jag gick därifrån och jag undrar om jag kunde ha sagt eller gjort något annorlunda. Så är det väl med de flesta intervjuer antar jag.. ekonomistyrningen började igår och jag förstod faktiskt inte mycket. Jag som trodde jag var smart och duktig. Men jag tror jag får släppa den tanken nu, jag är inte smart och definitivt inte duktig. Men jag kan väl vara tillfreds med det kanske? Hitta någonslags glädje i att vara medelmåttig.

Det måste vara den där omtalade höstdeppen som har slagit till. Jag har aldrig någonsin känt av den såhär innan. Det är mörkt och jobbigt och hemskt tråkigt väder och jag vill egentligen ut på äventyr men det finns inte tid till äventyr när man har rapporter att lämna in och ekonomiuträkningar att göra. Jag som var så pepp i söndags när vi hade varit på Boda Borg och sprungit omkring hela dan. Kanske lite te och en skorpa kan få mig på bättre humör.. annars vet jag inte vart jag ska ta vägen. Klockan är ju bara 3 jag kan inte sova nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0