Melodifestivalen 2010

2. Okej, jag missade första låten.. men ärligt talat. Pernilla Walhgren? Hon är ju old school, ge plats åt lite yngre talanger vetja. Dessutom tyckte jag att hon kunde ha haft en liiite färggladare klänning, jag menar hallå, beige??!

3. Andreas Johnson ser ut som en liten förvuxen kissnödig pojke som hamnat fel, han ska ju egentligen trolla? Eller hur? Jag gillar jackan iofs men en annan färg på skjortan under kanske? Dessutom är jag trött på ballader.. dom kommer ju aldrig nånstans. Rumänien people, lär av Rumänien! Helt ok myslåt egentligen men inte schlagermaterial.

4. Timoteij, vad ska man säga? Jag gillar låten, påminner lite om förra årets vinnare dock så det kan gå åt båda håll. Kan man skicka något mer stereotypt för Sverige? Fyra långbenta långhåriga blondiner som spelar olika instrument och har helt magiska sångröster. Tror jag är smått partisk eftersom dom kommer från Skövde-området men jag gillart! Som ett extra ps är killarna som trummar rätt snygga också ;)

5. Peter Jöback, snälla.. inte en till föredetting. Vad säger det er, han var med första gången för tjugo år sen... Klädd i något som ser ut som en generaluniform i sammet/latex. Ingen kan säga att han har dålig röst, absolut inte. Men ännu en ballad? Lite rysningar får jag dock tror jag man ska hålla sig till musikaler om man är så bra på det. Bara ett tips.

Christine Meltzer MÅSTE plocka ur sin tandställning.. hon läspar utan dess like.

6. Ola! Jag gillar låten, lagom fart och klädseln är sådär lagom tuff liksom. Synd att det är en uppföljare bara.. låt nr 2 om Natalie.. finns det inga låtar om Sara istället? Jag hade älskat ett substitut till Mauro Scocco! Lite väl blond är han ju faktiskt också, lite mörkare och lite rufsigare så hade jag smält.

7. Jessica Andersson från Fame, med en låt som enligt titeln är ungefär samma som den hon vann med 200*. Ännu en überblond tjej, sönderblekta tänder och ännu en ballad. Vad är det här??! Snaaarrk.

8. Saleem Al Fakir, lite lik Mika måste jag säga. Rätt söt. Påminner lite om en gammal klasskompis lillebror också, nittian, det är pluspoäng det. Låten är bra men inte på rätt scen. Den kommer gå varm på radio men antagligen inte gå särskilt långt i dessa sammanhang. Kommer med största sannolikhet gå ljummen i min ipod också, jag gillar honom.

Smått irriterad att jag missade Anna, hon är ju favvotippad och jag har inte ens hört låten en gång...

9. Anna Bergendahl (tydligen är det tio bidrag med i år.. vafan) sjukt söt tjej! Sådär lagom mysig tjej som man skulle önska som flickvän till sina finaste vänner. Klänningen är jättefin och låten är bra! Än en gång, inte schlager.. tror Sverige har slutat producera schlager. Lite Titanic över den där posén, I'm the king of the world liksom :) jag gillart! Dessutom tycker jag om att hon hade de röda skorna på sig iallafall. Go Anna!

10. Eric Saade. Än en radiohit, påminner lite om womanizer måste jag säga. Söt är han iallafall, det ska gudarna veta! Gillar för övrigt dansarens byxor, hon den asiatiska. Det är bra drag i den, absolut. Jag kommer dansa till den på krogen inom en vecka känns det som. Den där duschen i slutet känns lite onödig kanske, men visst allt för showen.

Missade tydligen Darin. Ingen stor förlust känner jag. Den låten har man ju hört. Men här kommer den lilla lilla recapen. Vad tror vi, låt nr... 4, 8, 9 eller 10? Jag tror nog mest på 4an fortfarande...


Förresten om det är någon som undrar, jag fick bestämma kanal på tvn eftersom krigspojken försvann iväg till nån soldatsammankomst där det skulle drickas öl. Jag tycker det är rätt nice att ha lägenheten för mig själv måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0