Magkatarr, där ser man

Jag har tydligen magkatarr.. sånt man får om man stressar för mycket och äter fel mat. Blev tillsagd att äta mycket vitt bröd och lägga av med cola ett tag. Tyckte det kändes som en helt ok ordinering.

Självklart fanns det medicin också men som fattig student ska man inte åka direkt till apoteket och handla på sig droger (kronans droghandel) så fort man blir ordinerad. Det föll ut så väl att det fanns tabletter i medicinskåpet hos Marcus, han är så välutrustad. På det sättet kan man iallafall inte klaga på hur armén tar hand om honom, det finns de mest underliga små lådor med knasigt innehåll i det där skåpet, men det visar sig tydligen att det är bra att ha ibland. Yeahj!

För övrigt så känns magen mycket bättre redan idag, tror det har mycket att göra med att jag vet att tentan är inlämnad och att nästa vecka blir avslappnande och ganska lugn.

Nu ska jag ge mig iväg till skolan för att se lite patetisk ut i en timme eller så och sälja pizzor till söta människor. Jag hoppas vi blir av med några stycken iallafall för jag har inte plats till 84 st i min frys!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller också bara blandar man ut lite bikarbonat i ett glas vatten och dricker, det hjälper till och neutraliserar saltsyran ett tag.

2010-03-25 @ 22:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0