En snurrig måndag

Nu är klockan förbi kvartersvärdens öppettid och jag har inte satt ena tån utanför dörren ens. Mamma ringde för en halvtimme sen och undrade vad vi hade för väder, då drog jag upp gardinerna och tittade ut för första gången.

För övrigt tog jag nyss en liten matpaus och värmde spagetti i micron. Började fundera på hur jag ska överleva den här månaden och då tänkte jag att jag kanske borde skriva ett inlägg om att jag ändå är rätt lyckligt lottad för jag får matbidrag, det ledde tankarna till att jag faktiskt har kontanter liggande i lägenheten sen jul och det kändes väl sådär om det blir inbrott. Jag har ju försäkring och då måste man typ skriva en lång lista på vad det är man har blivit av med, det vet jag för det fick Kristian göra när det blev inbrott i hans bil, och då började jag fundera på hur jag skulle komma ihåg titlarna på alla dvdfilmer som står i min lilla hylla. Kanske man borde hitta på några så får man lite extra? Detta ledde mig till det slutliga tanken att om jag säger till försäkringsbolaget att tvn har blivit stulen, kollar dom det med radiotjänst då så jag måste börja betala avgift? Fan för försäkringsbolaget isåfall....

Tänk vad snurrig man blir av det här tentaskrivandet. Tillbaka till boken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0