En måndag i tentans skrivande stund

Godmiddag världen!

Jag har precis intagit min väldigt nutriösa frukost/lunch bestående av blåbärsfil med flingor. Har tidigare spenderat morgonen med att kolla så tentan kommit ut, skräckläsa frågorna, bläddra lite på måfå i boken för att se vad jag faktiskt har missat (det är en del eftersom jag inte har läst mer än 1½ kapitel) och försöka strukturera upp en lösning jag hoppas ska fungera både för mig och för mina lärare.

Har insett att detta kommer bli en hel omöjlighet att få färdigt om jag inte sätter igång snart och gjorde därför tre quiz på facebook och kollade upp gamla klasskamrater från högstadiet mest på skoj. Läste igenom en av mina följebloggar väldigt noggrant och läste kommentarerna till varje inlägg för december 2009. Har också hunnit med att formatera minneskortet till kameran som av någon anledning fick fnatt imorse när jag satte i det efter en natt i datorn.

Följade ska hända idag;
* läsa det jag har missat i boken.. avsätter ungefär två timmar till det tror jag, det MÅSTE väl bara räcka?
* springa ner till kvartersvärden och blinka med det stora ögat och få ut något som kan likna mitt hyreskontrakt eftersom jag behöver det för att få bostadsbidrag. detta måste göras innan kl 4 för då går han hem.
* börja svara på frågorna till tentan, helst i svårighetsordning med svårast först eftersom det då blir gradvis lättare samtidigt som min energinivå sjunker.
*äta någon slags lunch/middag bestående av en påse godis och en chokladkaka när humöret är som värst. kanske ringa krigspojken och klaga lite på hur dåligt jag mår i samma veva.
* duscha? hygien måste väl också räknas in i tentaskrivandet tycker man...

Utöver detta vill jag också städa upp lite och boka en tvätt-tid, ta bilder på bilarna som fortfarande ser ut som snögrottor och dokumentera min senaste uppfinning, en takbox av snö (funderar fortfarande över dess användbarhet) och springa över till skolan för att utnyttja deras skrivare och ta mig an den här nya terminen i pappersform.

Någon gång ikväll kommer jag att somna helt utmattad och inte vilja vakna igen på länge. Det får nog bli snabbmat till middag idag också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0