Randig kaviar går precis lika bra

Häromdagen bestämde vi oss för att trängas med andra på Maxi ett tag. Det ledde till en oväntad händelse och insikt för mig. Vi hade vår första kompromiss om vad som skulle in i kylskåpet. Alltså riktiga kompromiss, inte puffar istället för pommes eller den juicen över den, utan denna kompromiss handlade om kaviar. Kaviar är viktigt i min värld när det finns ägg tillgängligt och eftersom min kära pojkvän varken tycker om ägg eller kaviar så har det inte direkt varit en diskussionspunkt tidigare. Men igår hade han en idé om att han kanske skulle kunna vänja sig vid just kaviar om vi köpte nån som var lite utblandad och isåfall kunde det vara bra att ha med ut i skogen. Det finns ju sån där randig med färskost, så den fick det bli och han verkade tycka den var helt ok när han testade, och idag har jag provsmakat på riktigt. Den är faktiskt helt ok. Jag hoppas att alla framtida kompromisser kommer gå lika lätt. Kändes som en bra början med tanke på planerna som gjordes upp i helgen. Vi får väl se.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0