lo siento pero no lo tengo y no lo quiero así por que no lo necesito a hora

Sitter på tåget mellan Göteborg och Malmö, vi stannade precis till i Ängelholm för att vänta på ett mötande tåg tydligen. En kille gick förbi för en stund sen som var lite lik Marcus Birro, såg ungefär lika viktig ut också som om han förväntade sig att folk skulle glo på honom. Det är rätt fullt på tåget, mycket förseningar så dom har fått trycka ihop alla på samma tåg känns det som. Men ändå väldigt lugnt i vagnen, inga skrikande barn eller disillusionerade människor som springer runt och skapar kaos. :)

Det händer inte så mycket när man sitter på tåg, har dålig täckning på mobilen så jag försökte prata med Sarah en stund men det sket sig. Skulle höras när jag kom hem istället sa vi. Hade en mindre dramatisk stund för kanske en halvtimme sen när jag uppmärksammade att ett par regnbyxor höll på att ramla ner från bagagehyllan, gjorde inget åt det utan satt helt stilla och observerade medan byxorna gled längre och längre ner. Det satt någon på sätet under och jag antar att den lilla sadisten i mig ville se reaktionen när personen i fråga fick ett par klarblåa regnbyxor i huvet. Min sadist är ganska snäll måste jag väl medge.

För att fördriva tiden och använda den optimalt eller hur nu Björn så fint uttryckte sig i höstas försöker jag traggla in lite spanska i huvudet. Jag har aldrig läst spanska och det logiska borde väl egentligen vara att börja med tyska, som jag ändå läste i 4 år (mest på högstadiet) eller försöka bli lite mer insatt i ryskans komplikationer som jag trots allt har 30 högskolepoäng i, men spanska har alltid fascinerat mig och just nu är jag mer frälst än någonsin. Tror jag börjar bli lite kär i läraren också, han låter sådär morfaraktig och snäll men samtidigt påminner han lite om min tyskalärare på högstadiet som var väldigt sträng, men rättvis. Han var en av mina favoritlärare på högstadiet. Jag tror det här kan bli bra gang, wish me luck!

Någon dag ska jag vara flytande i något mer språk än svenska och engelska. Helst alla tre av ovanstående men jag får nog ta ett i taget. Smart att börja med det jag inte har någon koll på alls då.... nej, men så funkar jag.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0