Julie&Julia

Gör ett helhjärtat försök att se Julie&Julia som jag haft på datorn sen tidernas begynnelse men aldrig lyckats se. Det börjar bra, bilden är med, ljudet är med även om vissa delar är på franska och jag har ingen aning om vad dom säger för det finns ingen text och just det språket har jag inte ens försökt lära mig. Efter ca halva filmen så börjar datorn flippa. Bilden delar sig, delar hänger kvar som i en för gammal plasma tv där bilden liksom bränt fast i skärmen.. som tur är hänger inte bilden kvar när jag byter fönster för att kolla facebook men det är ändå irriterande. Ljudkortet låter något vansinnigt och jag blir sådär allmänt störd.

Tanken ikväll var egentligen att jag skulle hinna se denna och sen en till, men eftersom jag ska upp okristligt tidigt imorgon bitti för att tvätta inför helgen så känns det som ett no go just nu. Filmen är bra iallafall så jag ska kämpa för att se klart den, känns dumt att sluta mitt i.

In other news hade jag en kär vän på debatt i tv ikväll. Han stod upp för allas rätt att åka tåg utan förseningar och med rimliga ersättningar då det mot förmodan skulle hända. Jag tyckte han gjorde riktigt bra ifrån sig och blev lite irriterad på programledaren som avbröt hela tiden. Ett roligt inslag var dock den fula tjejen som satt mitt över gången från min vän och räckte upp handen halva programmet utan att få komma till orda en enda gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0