Bitterfittan

Sitter och klurar på vårt program, på kurser och obefintligheter som jag tycker borde finnas. Det är synd att man inte kan tillgodoräkna sig saker man lär sig på egen hand för isåfall hade jag gärna läst dubbelt så mycket dubbelt så snabbt och gjort hemtentor på allt med böckerna till hands. Det är ju faktiskt så man lär sig saker.

Har iallafall tagit ett beslut ang vårens kurser och anmält mig och beställt kurslitteratur till kris och katastrofpsykologi, väl medveten om att detta inte kommer hjälpa mig särskilt mycket när jag hamnar i den situationen men jag kanske förstår mig själv lite bättre då iallafall. Vi får väl se vad syo säger om mitt beslut i veckan, om hon inte tycker det är bra att välja bort aptråkiga sociologins grunder (som för övrigt känns som en ren upprepning av det vi redan läst) så får det bli att plugga på 150% och då blir det kanske en smått tuff vår. Hon får nämligen säga vad hon vill, jag vill åtminstone läsa en kurs som verkar intressant!

Mamma och jag kanske ska åka nån mil norrut och hälsa på min JÄTTEgravida kusin och henne söner när hon slutat jobba. Vädret känns ok för tillfället och jag vill faktiskt träffa dom innan jag åker uppåt igen imorgon. Fan ta allt i världen om jag inte lyckas ta mig hem, då blir jag ärligt bitter butter batter. Ska se till att fixa de senaste ändringarna på vårt grupparbete också innan det skrivs ut och tas med upp norrut. Vi har inte direkt jobbat med det i veckan så det får bli vad det var när vi lämnade varann i måndags och det känns rätt bra. Nu ska bara grupperna inför nästa delkurs trilla på plats också, jävla idioter till lärare!

Känner mig faktiskt lite bitter redan nu.. jobbigt. Borde nog klä på mig och ta en uppfriskande promenad i snön med spanska klingande ur iPoden men jag vet inte hur mycket energi jag har att lägga på sånt idag. Vi får se. Det känns som det mesta låter så just nu, vi får se. Kan vi inte bara bestämma oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0