Jag blir så trött

Dagen började inte ultimat måste jag säga. Körde bilen till verkstan för en genomgång innan besiktningen nästa vecka. Efter en och en halv timme kallade dom fram mig till luckan och damen som satt där bakom såg lite orolig ut. "Det såg inte sådär jättebra ut" Nä det visste jag nog redan... "Vi måste byta ut tutan, det går på 1100kr" (jaha tänkte jag, det var ändå inte så jättefarligt) "hela bromspaketet bak måste bytas, för bromsarna är ojämna.. cylindrar och allt" (fan det lät dyrt, men inte visa något i ansiktet samtidigt som jag inombords sänkte hakan någon decimeter) "sen läcker motorn olja, det är toppen som är trasig och om vi ska byta den går det på 15000kr, men den går antagligen igenom besiktningen ändå" (ähum VA??! okej nu kan jag nog inte riktigt hålla fejset straight) "sen är vindrutetorkarna slitna fram så dom behöver bytas" (ja men det går ju "bara" på typ 500 kr så det var väl inte så farligt) "och sen har du ett mindre stenskott i framrutan, men det tar oftast försäkringsbolaget så det slipper du åtminstone" (NEMEN TACK!) och som grädde på moset hade dom inte lyckats lokalisera min varningstriangel! VAFAAAAAAN LIKSOM??????!!!!!! Jag förstår inte.

Men men shit happens liksom. Så jag ringde mamma och pappa och dom får helt enkelt besluta om det är värt det eller inte. Ska höra med en annan kille som jag blev tipsad om idag om han kan fixa det billigare och sen blir det nog till att sälja älsklingen efter sommaren. Tyvärr. Men det är så mycket problem med henne att jag inte har råd att ha kvar henne. Isåfall får jag hitta en GRYM cykel eller en riktig gammal opel eller nåt som håller satan så jag slipper alla renoveringskostnader.

Som toppen på dagen efter ett 7 timmar långt gruppmöte hade jag en elräkning i brevlådan när jag kom hem. Jag blir så trött. Varför har man så bråttom med att växa upp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0