Idre då

Sådärja.

När jag kom hem igår kände jag en blandning mellan jetlag och sjösjuka. Hela kroppen gungade och jag mådde illa och var allmänt skittrött! Det var visserligen länge sen jag åkte så långt i bil på en dag, men det här var riktigt illa. När jag väl hamnade i säng var det svårt att somna och jag snurrade flera varv. Men på något sätt lyckades jag ändå slockna och när jag vaknade imorse kändes det hela faktiskt lite bättre. Jag mår fortfarande inte hundra, men det ska lite bebispussar få lösa åt mig idag.

Tror åtminstone att jag mår bättre än pv'n som tydligen såg sin vän däcka på hotellrumsgolvet igår och bestämde sig för att dokumentera det på facebook. Enligt den andra vännen kommer han inte ens ihåg idag att han skrev det, vilket får mig att tro att han antagligen inte kommer ihåg de tre smsen hade skickade till mig inatt heller. Som tur var vaknade jag inte av något.

Till resan då, resan var bra. Stugan var lagom stor även om det stod att den var byggd för åtta och vi hade både bastu och öppen spis. Så vidare öppen vet jag inte om jag vill kalla den förresten, den var så sotig på insidan av rutorna att man fick lägga sig på golvet på knä och luta huvet snett uppåt underifrån för att ens se att det brann. Men det luktade gott. Jag och brorsan började på slalomskidor precis som mor och far och tänka sig att vi faktiskt kom ihåg hur man gjorde. Jag hade helt störda pjäxor som överhuvudtaget inte passade mina ben första dagen och jag tror dom är lite anledningen till att mina vader fortfarande är lite svullna. Dag 2 lyckades jag dock hitta ett par som passade och skidåkningen blev genast bättre.

Dag 3 åkte vi också skidor, mest för att vi kunde och det gick bra. Dag 4 började tidigare än de andra med en timme snowboardskola. Kan ju säga att det verkligen behövdes och jag önskar fortfarande att jag hade löptränat ca två månader innan resan eftersom mina ben blev helt förstörda. Jag kan inte räkna hur många ggr jag ramlade omkull och blev liggande i en hög men det blev så sakteliga bättre och bättre och sista åket för dagen kunde jag faktiskt stå upp hela två svängar utan att trilla omkull! Det kändes som en riktig seger!

Dag 5 var helt värdelös, det spöregnade och vädret var allmänt kass. Vilket innebar att vi stannade inomhus och jag spenderade dagen med att spela sims istället som jag hittade på Maxi för 39 kr. Väl investerade pengar! På kvällen åt vi god middag. Jag åt älgstek och det var lika spännande som förra gången. Tror ändå älggrytan var godare av någon anledning, men säg inte det till pappa för steken var inte billig.

Sista dagen i backen bestämde jag och lillebror att snowboard inte var att föredra eftersom det fortfarande var ganska blött och vi hade blivit tillräckligt blöta dag 4. Det blev byte igen och den här gången prövade vi oss fram på miniblades. Något vi också testat förut men jag var ändå lite osäker eftersom dom är lite svårare att hålla balansen på. Man vande sig ganska snabbt och vi flög fram i backarna. Det blev inga svarta pister det här året men som det lät på mamma skulle vi försöka få igång skidbenen igen ganska snart så jag får helt enkelt träna upp modet igen.

Känns som om jag har slängt ur mig en halv roman nu.. men här kommer lite bilder också, endast för ert nöje :)
Bilderna dröjer, men dom kommer. Jag lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0