skaunehelg

Igår när jag landade på Malmö Centralstation började jag fundera över hur förunderligt snabbt man vänjer sig av med dialekter. Det är ju inte så att jag har glömt hur man pratar skånska, bara glömt hur det låter när alla runtomkring pratar det.

Det var iallafall väldigt underlig upplevelse att åka bussen till Svedala, då det var typ 3 år sen sist. Eller så. Lite ångest. Men det var skönt att komma hem! Träffade smulan och hennes bäbis och han var så fiiiin <3 sprang omkring och ramlade över sig själv och sen däckade han totalt på köksgolvet. På kvällen blev det först tacos med mor och bror och sen fest hos Emelys bror Tom som har en sjuuukt fin lägenhet! Det var mys och jag och Sara satt på köksgolvet och diskuterade massa konstiga saker.

Idag har jag i princip gått upp och sen gjort ingenting. Ätit lite och haft datorn på högvarv och inte gjort nåt vettigt alls. Det känns bra! Kom precis på att det skulle kunna vara mys att duscha. Det får bli ett projekt för dagen. Pratade med skorpan på msn och inser att jag faktiskt saknar Skövde. Jag saknar min lägenhet och min säng. För jag trivs faktiskt där. Det är en bra känsla. Det betyder att jag gjorde rätt =)


Ikväll blir det filmis med lillninjan. Imorgon blir det tidig uppgång för att ta tåget till gruppmöte... gruppmöten är den mindre bra delen med Skövde förtillfället, men snart ska vi byta. På fredag kommer krigspojken hem. Det blir väldigt bra <3

Kommentarer
Postat av: Camilla

puss! <3

2009-09-06 @ 17:12:48
URL: http://camzlamz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0