genus - kön vs. kön - genus

Det var fruktansvärt svårt att ta sig upp ur sängen imorse! Jag tror november bestämde sig för att stänga av min kropp helt och hållet. Efter lunch var jag lite mer vaken och lyckades ta mig till skolan för eftermiddagens föreläsning om organisation och genus. Blev en rätt intensiv diskussion och jag är fortfarande rätt chockad att så många människor verkar fast i sitt tänk. Antingen är de överdrivet feministiska eller helt fast i gamla könsroller.

Vad är det med folk som inte förstår att vi kan förändras utan att bli manshatare hela högen?

Nu håller jag på att stänga ner igen känner jag. Får bli en runda i köket så ska vi se vad det kan resultera i. Känner att jag änsålänge inte har tröttnat på pasta, är faktiskt sugen på spagetti oftare än någonsin förr. Snacka om att vända på studentstereotypen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0