det är söndag och bitarna faller fortfarande på plats

Jag har suttit på en hästrygg för första gången på länge idag! Det var mysigt och vi skrittade runt i skogen och vi hade ett litet föl som sprang med vid sidan. Tjejen påminde mig så mycket om min allra käraste kusin, dom hade till och med samma namn och krigspojken var glad att jag hade hittat en hobby när jag ringde och berättade. Ibland fattar han inte, men jag tycker ändå det är skönt! Jag behöver lära känna folk utanför skolan och jag behöver röra på mig. Nu blir jag tvingad att röra mig och lär känna människor i min ålder utanför skolan. Mamma vart glad och hon känner mig, så jag tror det blir bra. Dessutom inte så långt och det är bra med tanke på bensinkostnad etc.

Annars var det ett awesome upplägg! Hon bara "du gör ju mig en tjänst om du rider mina hästar när jag inte hinner, så jag tar inte betalt" hur underbar är den meningen liksom??! Det enda som behövs är att jag fodrar och kanske mockar om det behövs de dagar jag är där. Annat än slitjobbet på ridskolan jag gjorde när jag var liten och naiv. Kanske borde ta tag i saken och söka jobb imorgon när jag ändå är igång. Det här fungerade ju bra, så jobb borde väl nästan vara ännu lättare. Haha! Annars MÅSTE jag läsa lite imorgon och känna att jag faktiskt går i skolan också.. vissa veckor känns det som att jag lurar staten på pengar, men det ska väl kännas så antar jag. Skorpan kommer förbi på lunch innan föreläsningen imorgon så det kommer bli en bra dag!

Nu blir det lite rostade mackor och oboy till bridget jonas 2an som går på tv. Lite extra kärlek till alla tjejer idag :)

måste börja fundera på det här med julklappar också.. vad, till vem, när?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0