skillnaden på kärlek och kärlek

En kompis frågade mig vad skillnaden var mellan en vän och en pojkvän/flickvän. Han tyckte att om man hade träffat en ny vän hade man inte varit så fruktansvärt mån om att träffas hela tiden och lagt så mycket tid och pengar på det. Och det är väl sant. Men vad är det som gör att man blir så besatt av en annan person att man känner att man måste träffas hela tiden och att saknaden blir så otroligt stor när man inte får det? Han undrade om det hade med sex att göra, för det är väl egentligen enda skillnaden på hur man umgås med pojkvän/flickvän och andra vänner? Jag håller inte med. Sex kan man få i princip när man vill (om man inte är kräsen) och sex löser inte problem. För mig är det den där totala tryggheten man känner när en annan person visar gång på gång att dom finns där oavsett hur jobbigt det än är. Den tryggheten kan finnas med vänner också, don't get me wrong. Och jag har vänner jag hade saknat fruktansvärt mycket om jag inte hade fått träffa dom regelbundet också, men det är skillnad. Skillnad på kärlek och kärlek.

Älskar dig och saknar dig, önskar du var här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0