Myrmys och saknad

Jag lyssnade på statsministern på vägen in. Han är lite av en såndärn mysgubbe tror jag. Sjunger singstar med sina barn och grillar i trädgården med förkläde och stor grilltång (antagligen kompensation för något annat). Jag kan riktigt se det framför mig. Men det är väl trevligt, jag kan tycka att det är lite mysigt att ha en sån man som statsminister.

Det var egentligen bylinen till vad jag egentligen ville skriva. Igår var vi på Myrorna! Och jag och Camzie och min kära mor vandrade runt i timmar. Hittade MASSOR med skit, men hittade även ganska mycket saker som gick att använda. Typ köksbord??! Jättefint vitt laserat med 4 stolar till. Lite småkär, och sen när dom här kommer till blir det perfekt! Funderar på kanske beige istället, men rött ger mycket mer liv åt saker. Lite kär i rött. Sen hittade mamma världens näpnaste lilla soffbord som kommer gå superbt med soffan och som har en sådär mysig mörkare färg. Det tycker vi om!

Vi hittade massor med underliga saker till köket också. Typ 5 st olika potatispressar. Hur många gånger om året äter man pressad potatis liksom? Men det ska jag göra nu, för den kostade bara 15 kr! Nästa vecka ska vi åka ner till Erikshjälpen också, för det hann vi inte med igår. Jag är lite bubblig i kroppen av allt det här bygga boandet. Det är mysigt! Och väldigt vuxet också om jag får tillägga det :)

Annat än det ska jag försöka hitta en relativt billig tågbiljett till Skövde till nästa helg för då är jobbandet över och sen blir det ledighet och mys mys mys! Vi får se om det blir nån resa, verkar dyrt och lite tidskrävande nu när det är så mycket man vill göra. Men hur det än blir kommer det bli bra. Saknad är bra, i viss mån. Men snart börjar det gå överstyr. Ska försöka hålla mig ordentligt sysselsatt i 7 dagar till. Sen är det lugnt. 7 dagar till. Hjälp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0