Ius=lag eller rätt, di'co=säga

Mhm, så var det dags för mig att ta tag i mitt liv återigen. =) Undrar hur många gånger det behöver hända.

Satte mig tillrätta med frukost i soffan och startade första föreläsningen. Tog några minuter innan jag insåg att jag inte lyssnade utan bara fokuserade på vilken nasal röst föreläsaren hade och hur ful hans slips var. Mutade tvn och började om från början. Efter ungefär en och tretti kom jag fram till att det kunde vara bra med en penna och kanske lite papper för att ta anteckningar. Hittade en penna i min väska och ett kuvert i köket som jag började scribbla på, men insåg snabbt att jag behövde mer än en sida.

Då blev det aktuellt med en promenad till stan och där hittade jag ett block och några post-its som jag tänkte kunde komma till användning. Tyckte det var mysigt att vandra runt på kullerstenen även om det var lite disigt och blött och jag funderade på om jag har underskattat Lunds storhet, men om det här fungerar som jag vill så kanske det blir Lund after all. 

Nu har jag spenderat ytterligare 4 timmar framför föreläsaren, och jag tycker inte bättre om hans slips, eller rösten för den delen.. men om man bryter av det med lite smallville då och då eller en kopp te så fungerar det rätt bra. Har kommit in i antecknandet också och är lite stolt att det var så enkelt. Jag ser faktiskt fram emot fler såna här dagar hemma i vår lägenhet. Hoppas bara att det är lika lätt att ladda föreläsningarna på mitt mobila i betongbunkern.

Nu är det dags för definitioner av författningar. Slipsen here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0