I'm a deadbeat

Det är intressant att läsa juridik på den här nivån. Det känns litegrann som när man gick igenom styret i Sverige på SO'n på högstadiet. Man blir lite mer allmänbildad, men ärligt talat. Om jag hade kommit ihåg allt jag gjorde i grundskolan hade jag redan vetat det mesta av det här.

Aja. Vi får väl se. Uppenbarligen ska man bli politiker om man vill gå en lite vildare väg genom livet dock, för de flesta har immunitet för fängsling (det ordet hittade jag nog på själv) och häktning. Vilket får mig att tro att man kan göra lite som man vill. Rätt schysst jobb med tanke på det, lönen och att man dessutom får tillgångar till i princip vadfansomhelst. Meeeen jag vill inte bli politiker. Det måste vara det segaste jobbet i världshistorien. Seriöst, hur länge hade man orkat hålla sig vaken i riksdagshuset när folk står och pratar väldigt engagerat om fjuttiga saker ingen annan bryr sig om? Jag klarar knappt att hålla ögonen öppna tillräckligt länge för att byta kanal om jag någon gång råkar hamna på svt 2 under dagtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0