BeachParty '09

Igår hade vi vår första "föreläsning".. det var ingen riktig föreläsning, bara vår kursansvariga som berättade om sitt liv. Och jag lärde mig att man får aldrig generalisera och att hundar inte dör av sig själva. Fast det visste jag väl egentligen redan. Jag lyssnade inte sådär duktigt som man borde och tog inte in mer än det på två timmar, men det gjorde inte så mycket. Viktigare saker bestämdes under dom två timmarna som skulle forma kvällen till något helt makalöst! Efter berättelsen åkte vi till leksakslandet för att köpa badgrejer till "beach party '09" på kåren och vi lyckades hitta både badringar och bollar för underhållning.

Jag och C käkade pizza och sen köpte vi fina overaller med tryck som vi myste i hela eftermiddan innan killarna kom över. Det vart förfest hos mig och vi spelade Buzz och sjöng SingStar. Jag tror aldrig jag har sett två killar ge sig in i det med sån passion innan. Älsk kom förbi och hämtade sin väska och jag tror han skakade rätt mycket på huvet åt oss när han gick igen. Det var fadderfest två våningar upp (så himla skönt med allt så nära!) och vi blev utnämnda dom bästa nollorna ever!

Väl på kåren var det egentligen inget speciellt men vi hade byggt upp det så mycket under kvällen att det räckte att vi bara var där. Badbollarna gjorde sitt också. Efter en kort panik-situation där jag blev av med kameran så dansade vi och hoppade och skrek tills svetten rann. Det var en bra kväll, jag är definitivt nöjd!

Idag börjar vi med riktig föreläsning kl 13, och det var riktigt skönt att ha en ordentlig sovmorgon för att hinna samla sig. Nu måste jag bara lista ut vad jag ska ha på mig. Vill egentligen bara ha en stooor tshirt och mina trasiga mjukisbyxor, men första veckan får man väl åtminstone anstränga sig lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0