söndagsmys i skövde

Tänk en dag när man bara kan sitta och återskapa kontakten med ett gammalt spel. Ett spel man spelade för många år sen, och flera timmar kan gå utan att det märks. Igår när vi var på Liseberg blev jag så sugen på att spela RollerCoaster igen. Det var en passion nån gång på högstadiet tror jag. Jag tyckte om att han en egen liten värld där jag styrde och där alla var glada (utom dom som spydde såklart, men när dom hade spytt var dom glada igen och sen blev dom hungriga och då spenderade dom pengar). Det var innan TheSims-eran och jag hade kul när jag hittade på egna konstruktioner. Så när vi hade ätit frukost idag bestämde jag mig för att återknyta kontakten. Pusselbiten tyckte det verkade roligt och sen satt vi i varsin hörna i vardagsrummet och spelade. Flera timmar gick och efter ett tag insåg jag att klockan var massor.

Nu har vi ätit iallafall och Morgan Pålsson - världsreporter går på tv1000. Sjukt mys söndag, och precis lagom. Det är så bra med gamla spel! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0