serenity

Igår när jag parkerade bilen utanför våran lägenhet och lassade upp all min packning på ryggen för att ta den långa vandringen in så insåg jag att jag inte har spenderat en natt i min säng på en och en halv vecka. Jag längtade efter mina kuddar och mina täcken. Och efter lugnet i lägenheten som är så underbart när man behöver det.

Insåg under dagen igår att jag längtar väldigt mycket efter att vara stilla på ett och samma ställe. Vilket är en väldigt underlig känsla för mig... den har jag nog aldrig haft innan. Men att bara veta att "här" kommer jag vara länge, så man kan bo in sig på riktigt och köpa saker och trivas. Och slippa åka land och rike runt varannan dag för att uppfylla krav här eller där. Bara vara. Det hade varit så skönt.

Meen, eftersom jag är dryg så kommer det att dröja ett tag. Och eftersom jag inte har bestämt mig om världen är med mig eller mot mig så spelar det nog ingen roll. Men grejen är att oavsett vad som händer så är det meningen, och då får jag helt enkelt ta konsekvenserna av det.. Vi får väl se.. Jag vill bara veta. Nu. Helst igår faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0