cluts

Igår var en såndär dag när man går runt och är klumpig heeeela tiden.

Började tidigt när jag försökte stänga min väska innan jag skulle lämna Skövde och skar mig på dragkedjan. Sjukt klumpigt! Ont gjorde det också. Som tur är vet jag vart förstaförbandsprylarna är och lokaliserade ett plåster innan jag tog mig till tåget.

Väl på tåget hade jag en liten interaktion med tågvärden innan jag fick åka vidare och sen satt jag och funderade på om jag skulle provocera honom lite extra genom att vara fjortis och klättra lite på stolen framför med mina skitiga skor. Jag kom på bättre tankar.

Flummade runt på ett ICA i Falköping i 40 minuter eftersom jag hade så lång väntetid och seriöst, hur kul är det att vänta i Falköping? Slog ner apelsiner med min väska och tappade mynt på golvet när jag skulle betala. Klant.

Btw så hade jag världens mest irriterande kines framför mig på tåget sista sträckan. Jag trodde inte det gick att vara irriterande i 2 timmar som vuxen människa. Men tanten satt och nynnade för sig själv vid fönstret och sparkade hela tiden till mig eftersom hon sträckte på benen under bordet. Som tur var hade jag film i hörlurarna och kunde halvt om halvt koncentrera bort henne. Det värsta var att businessmännen som satt bredvid henne inte verkade bry sig. Dom satt och pratade om något projekt som skulle läggas ner, helst innan nåt företag lägger ner för mycket pengar. Jag orkade inte ens koncentrera mig men jag tror nästan det handlade om citytunneln. Spännande om dom lägger ner hela projektet citytunneln. Kom ihåg att det var här ni hörde det först isåfall.

När jag kom hem packade jag helt sonika om väskan och körde till Svedala för att hjälpa till med tapetval. Det blev jättemysig middag med mina favvisar på blåvingegatan, ja och så Jens såklart ;) Men klumpigheten slutar inte där, noooo. Utan när jag kommer till träningen upptäcker jag att jag har stoppat på mig Jens mobiltelefon (jourtelefonen, som som tur är inte ringde under tiden jag tränade) och jag fick snällt köra tillbaka med den när jag var färdig med svettandet. Lyckades också få (o)turen att sparras mot Martin och fick därför stryk. Men sista sparken lyckades iallafall karma slå tillbaka och han fick ont i foten. HAHA! Är lite svullen idag och känner mig allmänt seg, men jag slapp gå till jobb och sitter istället hemma och funderar över hur jag ska göra med juridiken. Senare kommer Becky hem och då blir det sambomys tills jag ska iväg till Bara och hålla träningen ikväll. Hemlisar hemlisar ;)

Får bara hoppas att dagen idag inte blir lika klumpig. Isåfall hade jag sett upp i trafiken.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Elena

Oftast så köper jag via internet :D

2009-04-04 @ 09:20:43
URL: http://elenasobrino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0