ta aldrig någon för givet.

Min bil är knäpp ibland. Knäpp, för man får inte använda sär för det är en sjukdom och folk kan ta illa upp. Men egentligen är den sär. Igår körde vi till stan för att träffa någon som jag aldrig hade träffat förut. Sarahs klassis Martinez. Men tydligen så tyckte bilen att vi skulle göra bort oss och vara Svedala-bor då. Så när vi skulle iväg ville hon inte starta. Vi försökte allt. Puttade runt hörnor, upp för backar och nerför backar och Emily kämpade som jag aldrig sett henne kämpa förut.. men inget hjälpte. Till slut fann vi oss sittandes på en cementklump bakom Slakthuset och titta på bilfan som bara stod och blinkade nere på gatan. Efter många om och men, av vilket ett involverade "kan vi inte ringa en taxi och be dom bogsera hem oss?" så startade bilen helt out of the blue. =) Glad jag blev då! Och då älskade jag henne lite mer än vanligt. Idag har vårat förhållande varit ganska neutralt. Jag startar, hon fungerar. Det är så det ska vara. Tror att hon bara skrämmer upp mig lite då och då för att jag inte ska ta henne för givet.. Eller nåt.

Andra roliga moments igår.
"Typ en sommar så åt Chris massor med äpplen och så blev han helt full, för dom jäser ju. Så han stod helt såhär (föreställ er full människa, lite halvhängig och i konstiga vinklar) och öronen hängde. (det var här vi tappade bort henne) Jag har aldrig sett någon dreggla så mycket i hela mitt liv."

Och jag bröt ihop av skratt och sa lite försynt "du är medveten om att du sa Chris och inte Sprite?" För vem hade kunnat tänka sig att en afrikan stod på en åker full efter att ha ätit lite för många äpplen? Självklart var det inte så. Sarah menade sin häst. She just gets confused sometimes.

Dessutom var det relativt skoj att handla på McDonald's på Rosengård precis innan stängning igår, dels för att killen skrek ut "Hej, det gåår BRA att beeestääälla" precis när vi kom fram till boxen och dels för att min mat faktiskt var god. Trots att jag beställde kyckling och trots att dom skulle stänga 10 minuter senare. Props till Rosengård för att dom har koll på kvalité!!

Nu ska vi till Höör och gå på 1års-kalas med kusiner och mostrar och mammor och barn. Det kommer bli intensivt och jag kommer somna halv nio ikväll. Men Lollo och jag kanske ska se film och äta popcorn, för idag är det vilodag och då får man vara lite onyttig right? Åh, choklad och popcorn. Kärlek.

Kommentarer
Postat av: Emily

Haha, full Chris i en hage är min nya go-to grej när jag behöver nåt att le åt. Och bil-puttandet med hjälp av en alkis. Makes me happy. =)

2008-09-20 @ 18:58:07
Postat av: 237

Hej



Jo jag såg den. Halvkul, men det var ju knappast hennes idé. Känns verkligen som att hon kunde gå och dö nu. Men om hon dog skulle hon väl få martyrstatus ...

2008-09-20 @ 21:25:27
URL: http://rum237.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0