Pengar, pengar, pengar!!

Jag är rik! Och då menar jag inte sådär "oh mitt liv är så rikt och fullt med meningslösa saker - trams" utan jag är rik, på riktigt. Jag har cash. Slantar på kontot, lakan att spendera. Wooop! Ni förstår säkert vad som hänt. Det handlar inte om att jag vann typ 30 000 i månaden på triss eller nåt sånt tjatigt resten av mitt liv, orka det förresten. Orka att aldrig mer jobba en dag och att pengarna rullar in ändå. Jag hade dött av boredom. Men det kanske är det dom är ute efter, för då slipper dom betala ut längre. Det är en konspiration.

Nej, självklart har jag fått mitt studiebidrag. Och det handlar inte om bara studiebidraget. Utan det handlar om TVÅ månaders studiebidrag eftersom jag inte lyckades få rätt på papprena i tid för början av september. Det hade spelat mindre roll förresten, för jag jobbade i somras och bor fortfarande hemma hos mina föräldrar som är snälla och låter mig ha en bil och komma och gå lite som jag vill, så jag klarade mig galant genom september också. Men eftersom det nu kom två bidrag samtidigt, och OCH lönen för augusti OCH något som jag tror är semesterersättningen från McDonald's för min lilla tid där i våras... så är jag rik! Det första jag gjorde med min nyfunna rikedom var att beordra min bror att plocka undan i köket så att jag kan baka kanelbullar. Han lyder, det känns skönt.

Och eftersom jag ska in till Kimzan ikväll och ha avskedsfest så ingen vet varför vi någonsin träffades från början imorgon så är jag på väldigt pepp humör, och kanske till och med kan dra mig till att bjuda lite på min dricka. Men det beror lite på hur mycket jag vill kunna hitta tillbaka till bussen och ta mig hem eftersom det lär bli "history" och "hard stuff" imorgon kväll. Jag är pepp! Mitt knä värker fortfarande lite, men en kanelbulle och en tequila ska nog snart lösa det problemet.

Och om bilduppladdningen här skulle fungera som den borde hade det kommit en fin dedikering till de bästa klasskamraterna i världen. I'll see you tonight.


Kommentarer
Postat av: Razz

HA! Nu har ja läst igenom de senaste inläggen ;P så de e iaf ngn som läser din blogg :D Hoppas att du e riktig full vi de här laget =) Kramiz

2008-09-26 @ 21:34:32
Postat av: Camz

hahah! jag läste det som om att du hade vunnit på triss. lite besviken blev jag när jag läste om det och insåg att så var det inte alls det... :P poooosss <3

2008-09-28 @ 19:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0