Klara besked

GRATTIS till Sarah! Hon fick besked idag, och det gick supersnabbt och jag fick rysningar när hon berättade för jag tror aldrig jag hört henne låta så glad någonsin!! Chris får komma till Sverige, och stanna. Och dom kan göra allt det där som dom planerade och förhoppningsvis löser sig allt nu. Det kommer bli så bra! Jag är så glad för hennes skull, för deras skull och jag vill bara berätta det för hela världen. Men hela världen lyssnar inte. Så jag berättar det för er.

Åh, det här kommer låta jättedumt. Men jag såg en jättevacker afrikanska på tv idag. Hon var på scen i nåt debattprogram och när hon pratade var hela publiken knäpptyst. Hon satt där och sa att medan vi i västvärlden sitter och oroar oss för svält och krig i Afrika framför våra tv-apparater med våran snabbmat i knät, så sitter dom i Afrika och oroar sig för våran överkonsumption. Att visst finns det problem i Afrika, men det finns minst lika många problem (om än motsatta) i resten av världen och om vi samarbetar kan vi tillsammans lösa dem.. etc etc. Men hon var så bra på att tala, och hennes gula dräkt riktigt gjorde så att det lös om henne. När hon var färdig reste sig hela publiken upp och applåderade. Jag var tvungen att berätta det, för jag zappade bara förbi kanalen under reklamen i cityakuten och fastnade. Så pass insatt i samhällsproblem är jag. =)

Ikväll vart det träning i Bara igen. Det var rätt mys. Jonte var där och vi hade killerboll med barnen. Det märks förresten att jag slutade skolan för ett tag sen, för jag mindes inte reglerna till killerboll. (dumbass) Barnen fick berätta. Sen klådde dom mig i sumobrottning också, så dom vart glada. Sista träningen blev inget av för det var bara en av killarna som kom. Så jag lämnde lokalen i Jontes händer och åkte hem.

Kände att jag inte hade gjort tillräckligt så jag gav mig ut och sprang när föräldrarna vallade hunden och sprang rundor runt dom och fram och tillbaka. Tog en extra runda på egen hand och nu känns det som det är tillåtet att gå och lägga sig. Förhoppningsvis gör det hela någon nytta. Det känns bättre iallafall.

Än en gång, GRATTIS Mangolicious! There's no stopping you now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0