bloggen

Sovit gott inatt iallafall, och nu är det Idol på tv. Jag blir nästan irriterad. Hur dålig kan man vara utan att veta om det själv? Jag hade nog aldrig gett mig in på det och då vet jag att jag kan sjunga, ibland iallafall ^^

Kan man inte ens uttala ord på engelska ska man inte sjunga på engelska. Så enkelt är det. Musik kan vara så bra om rätt person får tag i den. Skönt att Sverige inte bara är fullt av idioter som vill ha en kvart i rampljuset. Vissa kan.

Idol juryn kan vara underhållande, men frågan är om dom sätter så bra exempel för vissa. En tjej som var 16 hade längtat efter att få komma med sen hon var 12. När hon fick frågan "vad gör du med skolan om du kommer med i Idol?" så svarar hon utan att tänka efter "hoppar av", och tjejen fick en guldbiljett. Varför? För hon var inte starkast i lokalen. Visst hennes röst var inte dålig, men Idol-status? Alltså, hon kan väl åtminstone skaffa sig en grund att stå på innan hon blir utslagen ur Idol och inte har någonstans att ta vägen utom typ McDonald's eller Posten... Schysst. Deprive the young of life redan innan dom blivit vuxna. Förresten, kan inte föräldrarna hindra avhopp från skolan eftersom tjejen inte ens är 18?

Aja, jag ska iallafall ut och springa om en stund. Och sen kanske fortsätta bygga på min ryska grund som kanske inte heller har nån karriär i framtiden, men som åtminstone inte blir gjord till åtlöje inför hela svenska folket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0