welcome to holland

Ikväll blir det film med pojkarna, och mys! Och jag längtar, och det ska bli jättesuperbra trots att jag egentligen just nu är på humör gåochliggisängendratäcketöverhuvetochsoooov. Men om jag gör det blir det ingen ryska pluggad, av vilken jag har skrivit ut typ 25 sidor för att göra uppgiften inför nästa vecka lite lättare. Dessutom tror jag starkt på att om jag pluggar mycket nu blir det inte lika jobbigt när jag har dubbla kurser i november sen. Yea right, men man kan väl hoppas? Det står iallafall i min idrottspsykologi-bok som jag slöläste imorse när jag inte orkade gå upp att om man tänker positivt så blir utgången oftast positiv. Men det hjälper nog inte att bara tänka, man måste nog plugga också.

Dessutom har min mor fått för sig att jag och min allra käraste lillebror (dvs puckot vid tvn/datorn därnere) ska hjälpas åt att städa hela huset för att dom är bortbjudna på lördag och vi antagligen ska däcka till en film i källarvåningen efter en dag av allmänt självvald plågning (ja, det heter så) och tortyr. Så för att dom INTE ska vara hemma, ska vi städa hela huset. Det känns väl rättvist och bra? Typ, hej vi lämnar er ensamna och utan mat och som belöning får ni damma alla bokhyllor, tvätta toaletterna med tandborste och använda hunden som mopp till golven (det där sista känns inte som något min mamma hade tipsat om, så jag tar på mig skulden)

Ja. Men nu ska jag iallafall plugga lite. Eller äta lunch. Eller åtminstone fundera lite över vad jag ska äta till lunch sen. Och längta lite till ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0