konkursbesked med kärlek

Mamma ringde och väckte mig tjugo över nio imorse (!) och berättade att hon hade glömt sin telefon hemma. *lite underhållande samtal* ville därigenom att jag så fort jag kunde skulle stappla till bilen och köra lagligt till butiken och ge henne den. Och som den duktiga dotter jag är stapplade jag ur sängen, gjorde toast och juice och åt ordentligt medan jag läste tidningen innan jag klädde mig varmt för en kylig höstdag och satte mig i bilen.

När jag kom fram fick jag fika, för mamma hade gått upp och bakat (!!) imorse till byggnadsarbetarna som hjälper till att sätta ihop butiksinredningen. Det var mums. Lämnade telefonen och tog på mors begäran lite bilder på butiken i nuläget. Ganska mörk änsålänge, elektrikerna har inte varit där än...

På väg hem tog jag en tur in på intersport och köpte mjukis till "pangpris" och kände mig ganska nöjd med stl S. =) Sen har dom tyvärr öppnat Media Markt där också så där spenderade jag också pengar. Kände mig sådär på vägen hem, men 4 dvd-filmer rikare och en seriös hum om vad och vilken dator jag ska ha snart när jag känner att jag har samlat tillräckligt med mod för att spendera så mycket pengar.

Seen. Kom jag hem, skickade ut broren på tur med Nappe och tog plats vid datorn för att skriva ut lite ryska och vara duktig. Fastnade på bloggar och hamnade hos Jenny som har nostalgivecka i sin blogg och jag blev lite kär igen. Hur mycket kan man egentligen älska youtube för allt nostalgiskt trams dom lägger ut? Det hela ledde till att jag ägnade en timme åt att se gamla avsnitt ur de 2 bästa julkalendrarna som någonsin gjorts (och antagligen kommer att göras). Till slut var jag så nostalgisk att jag bestämde mig för att beställa hem dom på dvd, så nu är jag ännu fattigare och kommer antagligen att sluta i helvetets portar med seriösa konkursbesked men med ett berg filmer jag bara inte kan låta bli. Det kan nog inte bli bättre(!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0