Kalinka

Mera ryska på gång nu. Har lämnat in min tredje uppgift som bestod i att skriva en liten berättelse om mig själv och spela in när jag läste den. Tror det kan ha gått rätt bra. Jag ägnar mig åtminstone åt det fullt ut vissa dagar =)

Senaste lektionen fick vi en ny text från en låt dom flesta antagligen har hört förut.

Калинка, калинка, калинка моя!
В саду ягода малинка, малинка моя!

Хэй! Калинка, калинка, калинка моя!
В саду ягода малинка, малинка моя!

Хэй! Калинка, калинка, калинка моя!
В саду ягода малинка, малинка моя!

Хэй! Калинка, калинка, калинка моя!
В саду ягода малинка, малинка моя!

Dessutom fick vi orden så den gick att översätta. Och med tanke på hur den sjungs oftast skulle man inte kunna tro att det är det den handlar om. =) Men ni får nog ta och gissa först, så hjälper jag till med översättning senare.

Nu får det bli lunch eller liknande och kanske en tur med hunden, för det har slutat regna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0