godnatt förkylning

Idag har jag mest sovit. Försökt att bota mig själv, och läst Jodi Picoult. Jag är nog lite kär i henne. För varenda bok jag läser går bara inte att lägga ner. Jag läser tills dom är slut, när jag än börjar.

Idag var det Alaska som var mest intressant. Och när jag var klar undersökte jag hur mycket en biljett dit hade kostat. Hade ändå varit lite kul att vara Marin från Men in Trees och bara hitta hem där på andra sidan jorden. Så jag la in mitt namn i green card lotteriet idag också. Just in case. För om jag ska bli Marin så behöver jag ett green card. Och isåfall kan jag liksom göra vafansom. Det hade varit skönt.

Men egentligen vill jag ta svart först. Och kanske plugga en stund. Och kanske vara lite duktig, och ansvarsfull. Känns sådär att vara hemma hela dagarna utan jobb och få lite pengar från csn varje månad.. för så lite plugg det faktiskt är. Eller så är det bara jag som är lat. I princip.

Får lägga dessa tankar åt sidan sålänge. För nu ska jag äta lasagne med mamma och somna till nån film. Vi ses imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0