Jobb

Jaha, inte skrivit på ett tag igen då.

Ändå jobbat på Bokskogens GK i helgen och stått delvis i kiosken och delvis i disken. Tror inte kocken tyckte om mig, för tyckte han behandlade mig lite lagom som tolv eller liknande. Och tror inte karln har några barn för logiken i det han lärde ut och tålamodet var inte det bästa ska jag säga. Ändå lite kul och definitivt annorlunda än McD, men var glad som en lärka när jag var tillbaka på måndagseftermiddagen bland saker jag kunde. Lite farligt måste jag säga att det kändes. Blir jag kvar på donken hela livet?? Jag vill inte! Speciellt inte med allt flummfolk vi har anställt till sommaren, och dessutom ska dom sätta en 16-åring i skift! Känns lite halvöverdrivet kan jag tycka men han kommer ju så bra överens med förstaassistenten och hennes "undersåtar" (dvs två av skiftledarna) att han kom in i gänget och fick falskleg för att kunna gå ut med dom på helgerna. Bryr mig inte märkbart eftersom jag inte umgås så mycket med dom (har ju faktiskt liv utanför jobbet) men ändå galet hur det kan bli i sommar. Känner inte för att ta order från en 16-åring som började efter att jag åkte jorden runt när jag antagligen kan rutinerna någorlunda bättre än honom...

Annars då. Jo jag har värsta inflammationen i tandköttet som gjorde det om möjligt ännu svårare att hålla humöret uppe i helgen när jag jobbade under Nazi-kocken eftersom det gjorde ont konstant. Gick till tandläkaren i tisdags och fick megamastodont-penicilin så nu ska jag vara hög i en vecka. Men det bästa är att det redan har slutat göra ont! Jag älskar det! Kan borsta tänderna ordentligt igen :P Kan däremot inte sova, men det är väl en bieffekt.

Ska ändå till Camz nästa helg och sjukt pepp inför det! Vi ska leka gorillor tillsammans och gå på stan och bara mysa och se vad jag tycker om Göteborg. För chansen är väl ändå rätt stor att jag kommer in? Visst? Snälla ge mig bekräftelse!! Typ. Nej, nu ska jag se NCIS (tror jag), och sen sova. (förhoppningsvis)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0