Musik <3

Idag åt jag lunch med pappa. Vi hade seriös people watching samtidigt som jag försökte förstå samtalet de två spanska kvinnorna som satt bredvid oss hade eftersom jag nu borde ha snappat upp lite spanska genom jobbet =)
Förstod typ att den enas dotter sa elefanter när hon sprang omkring och pekade på väggarna. Har lite kvar att lära känner jag.

People watching är en hobby som man lätt glömmer bort att man älskar och det allra allra bästa sättet är att bara sitta på en bänk med en glass eller en take-away mugg med nån slags dryck i (inte kaffe, eftersom jag vägrar bli vuxen) och bara titta. Det är så underhållande att bara plocka upp lösryckta delar ur samtal och undersöka hur människor klär sig för en dag på stan. Nu är det verkligen inte så att jag dömer någon, för om det var socialt accepterat så skulle jag lätt gå till jobb i mina nya mjukisshorts, för dom är det skönaste jag vet ju nu och en vanlig tshirt. =) men nu kan man ju inte göra sånt när lobbyn till och med är full med marmor och mojs och dessutom vattenfall etc för att folk ska känna sig välkomna.

Det var iallafall inte det jag ville komma till. Skulle bara berätta om de tre mest uppseendeväckande människor jag och pappa stötte på på stan idag. Den första var en tjej som kom springande över övergångsstället med en barnvagn. Hon hade leopardfärgade tights, och bruna strumpor i sina röda träskor. Det tyckte jag var intressant. Nr två var när vi var på väg in på Triangeln och mötte en stooooor man (jag menar stor nu, typ 4 ggr mig eller så) med en gigantisk skjorta med stora svarta katter på. Han såg sådär lagom viktig ut på nåt sätt, precis som han kommit från ett möte även om det mötet antagligen ägt rum på McDonald's.. Den tredje och sista var en tjej på väg tillbaka till kontoret som kom gående och såg precis ut som hon hade gjort nr 2 i byxorna ungefär. Insåg när hon gick förbi att hon hade klarblå platå-korkskor med glitter och att dom antagligen var typ 3 stl för små. Men så kan man ju också göra.

Annars då. Jo ikväll är det fotboll, och vi ska antagligen se den hos Daniel på hans nya tv och Sebbe är eld och lågor vilket är lite intressant i sig. Det jag är mest eldad över är att smulan kommer hem idag och hon ska överraska och jag ska inte säga något men det var supernära igår och jag ska verkligen sätta dragkedja på munnen ikväll innan hon kommer :P anyway. Hade vart sjukt mys och jag längtar lite.

Förkylningen håller på att släppa hoppas jag, men kommer antagligen hosta i veckor. Pappa har fått för sig att vi ska ut och springa så det är väl bara att linda halsen med halsduk eller nåt. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0