Meen böla

Jaha, då kände jag mig lagom duktig som 07.15 imorse faktiskt hörde radion och gick upp gav hunden medicin och släppte ut honom i trädgården innan jag gav mig själv frukost och gjorde mig sådär lagom iordning som man måste vara för att jobba inne i stan.

Tog med hunden i bakluckan och lämnade honom på dagis (kände mig rikigt mammig och stod och pratade med dagisfröken och fick till och med tysta hunden för han började yla och alla andra skällde och det blev ett jävla liv) innan jag åkte till jobbet och var här innan nio vilket jag tyckte var rätt berömvärt.

Sen blev det lunch. Och jag tänkte att det måste ju faktiskt hedras med en take-away box på bamboo thai eftersom det är så himla billigt och bra. Dessutom har jag inte varit där sedan jag kom hem vilket är katastrof! Så drog mig neråt triangeln till och ställde mig i kö och insåg ve och fasa att dom hade höjt priserna! Det började gå rundgång i hjärnan och jag förstod ingenting men jag skulle ju ha min mat så jag väntade snällt. Fick min mat och betalade och kände litegrann hur marken försvann under mina fötter när jag fick växeln tillbaka. Men, sa inget och började gå tillbaka mot kontoret. På väg förbi pressbyrån passerade 4 st småtjejer (jag säger småtjejer för dom såg ut att vara storlek högstadiet när dom antagligen snarare tar studenten nästa år eller redan har tagit) som nog lättast beskrivs som såna som man inte provocerar för dom har antagligen storebröder som sätter efter en eller en 28-årig bodybuilder pojkvän som inte drar sig för att knäcka ett ben eller två om någon sagt prosit till hans flickvän. Ni fattar, visst?

En av tjejerna längst bak i gruppen gick och rotade frenetiskt i sin väska och plötsligt utbrister hon "alltså, jag har tappat min 50-lapp, jag vill böla!" Egentligen typiskt något sånt en sån tjej säger kände jag då och tyckte hon var lagom ghetto och lite larvig. Men på väg genom parken så insåg jag att det var precis så jag kände om priserna på min take-away box. Jag ville böla! Visserligen verkar det som dom har använt nån slags krydda i frityrsmeten så kycklingen faktiskt smakar något nu så en höjning på 4 kr kanske inte är hela världen. Men jag ville vara småtjej med bodybuilder-pojkvän och kände bara för att böla!

Kommentarer
Postat av: camz

men BÖLA! :P

2008-06-09 @ 21:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0