"M-Hs telefon, det är Sara"

Idag har min mobil ringt hela tiden. Och inte för att jag inte tycker om när min mobil ringer. Det gör jag, mest för jag tror alltid att någon älskar mig då. Men när det visar sig att alla bara vill få tag i min far för hans telefon är avstängd och kan jag inte säga till honom det eller detta är det inte lika roligt.

Först ringde Marcus, och ville uppdatera Norton på datorn där hemma. För tydligen räcker det inte med 3 antivirus program. Sen ringde mamma och ville veta om hon skulle köpa det där setet med kaffe-maskin, vatten-kokare och brödrost eller om pappa ville titta på det först. Och sen ringde växeln och undrade om jag inte skulle sitta där idag, för det hade dom blivit tillsagda. Full kontroll på läget här ja. (?)

Annars har jag fått en del lustiga samtal idag, varav ett var från en hysterisk Sarah som hade cyklat till Sturup för att skicka pengar till sin man och sen haft en massa krångel under tiden hon var där för hon hade ju inget leg med sig.. Amanda gick inte till jobbet idag för det är roligare att sitta hemma när man ändå inte tjänar några pengar. Tyckte jag var starkt av henne. Dessutom coolt om hon får jobb på slott. Dessutom har Camilla dränkt sin telefon i mjölk och tyckte det var lite lagom sorgligt.

Och ja, klockan är bara 2. Jag väntar bara på samtalet från Daniel om att han bröt benet på en runda med flakmoppen och Sebbe ringer säkert och berättar att Oliver har skaffat katt, upphittad på kyrkogården. That would make my day. Eller ja, kanske hade tyckt lite synd om Daniel, men seriöst hur underhållande hade inte den har dagen blivit på telefonfronten då. Bojkottar hädanefter alla samtal som leder till "yes, of course I can take a message for him" jag är ingen jävla sekreterare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0