En timme på jobbet

Ja, det här är väl kanske inte det smartaste att lägga ut så chefen kan se, men jag tyckte det var lite underhållande.
Kändes sådär lite Bridget Jones inspirerat, och även om jag verkligen hoppas att jag inte kommer 2½ timme försent till jobbet pga letande efter hårborstar och nycklar i min egen lägenhet så tyckte jag det här var värt det. Det är ju trots allt bara ett sommarjobb, och jag gör ju faktiskt inget vettigt ändå.

01.35 dagen började väl egentligen inatt när jag inte fick gå och lägga mig pga en sömnlös vän på msn.
07.55 vaknade abrupt när pappa skakade sängen och undrade om jag inte tänkte gå upp snart, vi ska ju köra halv nio.
08.00 fortfarande inte gått upp.
08.10 påklädd och nere i köket frenetiskt letande efter den teflonklädda kastrullen så jag kunde göra äggröra.
08.15 hittade kastrullen på diskbänken (av alla ställen) under ett stort fat med blommor på.
08.35 pappa undrar om jag är färdig, tycker att det är jag väl. ska bara dricka upp min juice, läsa färdigt serierna, borsta tänderna och ta på mig skorna.
08.37 funderar på om jag inte kan borsta tänderna på jobbet eftersom tandborsten redan ligger i väskan.
08.38 borstar tänderna.
08.40 låser dörren.
09.04 sätter igång datorn på kontoret.
09.05 hämtar vatten och frukt till förmiddagsmellanmål i köket.
09.08 kollar msn, ingen intressant inne.
09.09 kollar mejlen, nytt resedagboksinlägg från boysen i oz. läser, saknar, tittar på bilderna och längtar tillbaka.
09.13 kollar facebook och bilddagboken. inleder diskussion med australisk vän om vad dom vita papegojorna bland mina bilder heter, och hur det stavas.
09.15 plockar upp sidan jag faktiskt ska jobba med, klickar lite.
09.17 kollar facebook igen, nya inlägg på wall'en och nya bildkommentarer
09.25 växeln ringer och undrar om jag har tid att komma ner och sitta en stund över lunchen. självklart har jag det =)
09.28 äter mitt plommon, tycker det är dags för mellanmålspaus
09.30 tar kiwin också
09.35 jag är så sjukt oproduktiv!
09.36 börjar skriva den här listan på ett blad i mitt block.. tänker bränna sidan in question senare för att röja alla bevis
09.50 kollar facebook igen, roligt att folk i australien är vakna och svarar lika ivrigt som jag
09.56 hör en bra låt på ipoden och fixar upp videon på youtube, njuter en stund av dom fina bilderna
10.00 loggar folk in på msn, nu är det nog kört med produktiviteten för resten av dagen
10.07 kollar facebook igen.. varit på jobbet en timme utan att faktiskt göra något vettigt.

Och inser nu medan jag skriver att jag nästan slösat en timme till på meningslöst msn och facebook tjatter. Har hunnit kolla en sida i mitt projekt och om 1½ timme ska jag ner till växeln, sen är det lunch. Känns det som något blir gjort idag?

Kommentarer
Postat av: camz

hahahah, att du orkar! men jag är lite ledsen va, JAG HAR INTE DIG PÅ MSN!!! och du, jag spillde mjölk över min söndriga mobil imorse. :( så den är död, men jag har samma nummer... iiih >.<

2008-06-26 @ 11:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0