Äldre man med stav.

Var precis ute på 6 kilometersrundan med mamma och såg något jag tyckte var lite underhållande.

Vi mötte en äldre herre, typ 70+ som var ute och gick med stavar. Ni vet sånadär som 30-åriga mammor använder för att "gå ner i vikt" när dom fått det andra eller tredje barnet. Det som var roligt var att han använde dom likadant. Precis som 30-åriga mammor. Så där så han inte ens stödde sig på dom utan nuddade marken och tog sig sakta framåt. Tror han hade behövt en riktig käpp egentligen men kanske försökte förtränga att åldern hade tagit ut sin rätt.

Anyway så var det rätt skönt att gå igen. Fast det började såklart regna så fort vi gick utanför dörren och det blev gradvis värre under hela tiden. Helt genomblöt nu.

Igår försökte jag komma underfund med hur man ansöker om studentbostad om det nu är så att jag kommer in.
Det verkar lagom krångligt och jag känner mig fortfarande förvirrad om var jag faktiskt vill läsa. Jag hoppas att jag inte kommer få något val, utan det blir det ena eller det andra. Blir enklare då.

Imorgon blir det besiktning av bilen och förhoppningsvis fungerar den som den ska sen resten av sommaren, måste börja jobba för att få ta med den norrut :P Som om jag skulle ha råd med det. Undra om man kan ha tur om man bara spelar en gång på lotto. Kan behövas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0