Utmaning

Jag blev inte utmanad av någon, men jag tyckte det lät som underhållande tidsfördriv. Mest bara för att Natalie använde uppföljaren till boken som ligger framför mig.


1. Räck ut handen efter den närmsta boken.
2. Slå upp sidan 123.
3. Finn den femte meningen på sidan.
4. Lägg ut denna och de två följande meningarna på bloggen.
5. Kommentera citatet.
6. Sänd utmaningen vidare till fem andra personer och kreditera den som utmanade dig.


Jag tänker inte läsa före i boken jag använder som allmänt tidsfördriv när bloggandet inte ger mig tillfredställelse eftersom jag precis har börjat, så istället för "Grottbjörnens Folk" så fick det bli Gula Sidorna Malmö 2007. Jag ser fram emot det här =)

"Förkortningen S:t placeras alltid under ordet Sankt. Bokstäverna V och W sorteras tillsammans under "V". Förkortningarna AB (Aktiebolag), HB (Handelsbolag), KB (Kommanditbolag) samt ordet Firma sorteras inte in alfabetiskt."

Jaha, inte lika kul som jag trodde måste jag säga. Och ganska uppenbart också, typ telefonboken för dummies eller nåt. Men jag gillar eniro gubbarna som staplats på varann vid sidan av texten. Dom är söta.

Förövrigt tycker jag mycket om den lilla röda pluppen som springer runt och skickar paket-aviserings sms, även om han ser ut som typ en vattenkoppa.

Jag tänker inte utmana någon, eftersom jag inte själv blev utmanad. Men om ni känner för att leka så varsågoda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0